Nieuws

Q-Park neemt initiatief voor Customer Service Academie in Zuid-Limburg

In samenwerking met het Servicecentrum Limburg Competent lanceert Q-Park een Customer Service Academie, die op MBO-, HBO- en universitair niveau opleidingen ‘klantgerichtheid’ gaat organiseren. “Bij ons vormt klantgerichte dienstverlening op hoog niveau de kern van het bedrijf”, aldus Mark van Haasteren, Algemeen Directeur Q-Park Nederland. “Een opleiding die daar specifiek op ingaat, bestond nog niet, en dat was wat ons betreft een gemis. Vandaar dat we hierin het voortouw hebben genomen. Bovendien is het een mooie stimulans voor de regio Zuid-Limburg, waar veel customer services-gedreven organisaties gevestigd zijn en die daarnaast goed bereikbaar is vanuit Duitsland en België.”

Inmiddels zijn ook de Gemeente Maastricht, Vodafone en arvato aangehaakt bij het initiatief. De eerste MBO-leergang Customer Services gaat medio oktober van start en wordt op termijn aangevuld met varianten op andere niveaus. “Zo zijn we in gesprek met de Hogeschool Zuyd over een HBO-opleiding voor teamleiders en met de Universiteit van Maastricht over een master-opleiding Customer Services”, aldus Joyce Engelen, programmamanager en HR consultant van Q-Park Nederland. “Bij alle opleidingen draait het om dienstverlening, klantgerichtheid en klantbeleving. Dit is essentieel voor klant gedreven organisaties zoals Q-Park, Vodafone en arvato.”

 

De opleidingen staan ook open voor medewerkers van andere organisaties. Monique Bachg, manager HRM van Q-Park: “Dat is niet alleen goed voor de mobiliteit van customer service-medewerkers tussen de verschillende organisaties in Zuid-Limburg, maar ook voor het imago van de branche.” 

 

De opleidingen worden mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds en het Servicecentrum Limburg Competent, dat zich namens Leeuwenborgh Opleidingen, het Arcus College, Hogeschool Zuyd en de Open Universiteit bezig houdt met arbeidsmobiliteit.

Deel dit artikel